У семінарі взяли участь представники 25 міст України (заступники міських голів, начальники транспортних департаментів, громадські активісти, фахівці з питань сталого транспорту, проектування та містобудування), а також експерти зі Швейцарії, Угорщини та Словаччини.
На жаль, з Херсона ніхто, окрім мене, на захід не приїхав, хоча запрошення були розіслані всім міським адміністраціям.
Обговорювали такі питання:
- як правильно формувати мережу громадського транспорту на науковій основі,
- як можна врятувати муніципальний електротранспорт (навіть без жахливої реклами, та, як наслідок, облупленої фарби,
- як відновити муніципальний автобусний парк,
- або хоча б синхронізувати маршрутні таксі, які б працювали в єдиній системі перевезень,
- про розумні зупинки, інформаційні табло для довіри до перевізників, їх дисциплінуванню та раціональної роботи громадських перевезень.
- як правильно проводити тендери на громадські перевезення,
- як ефективно контролювати перевізників
- дізнатись про досвід інших міст України та Європи з цих питань...
Кому це взагалі може бути цікаво?
В Херсоні зробили проїзд по 3 грн, поторгували ліцензіями, перекроїли ринок громадських перевезень, поплакались на вмираючий електротранспорт - і до наступного кіпєшу все ок.
А, наприклад, у Вінниці зараз щодня виїжджають на лінії 131 тролейбус, 80 трамваїв, 34 муніципальних автобуси (до кінця року їх стане вже півсотні).
Громадський транспорт у Вінниці працює з 5.30 до 24.00. |
Але я ж хотів не про це. Про це все повинні були дізнатись наші профільні фахівці.
Я хотів про життя, про здоров'я, про щось легке, світле та романтичне, про велосипеди, про комфортне місто для людей, а не для машин.
Зараз ми маємо таку ситуацію, коли 80% доріг використовується 14% населення на приватних автомобілях. 86% населення мають задовольняти свої транспортні потреби, користуючись 20% простору доріг.
1% енергії, що виробляється автомобілем, використовується для транспортування водія, решта 99% на переміщення купи заліза.
Але ж ми дуже енергозалежна країна.Якщо ми хочемо жити на засадах сталого енергетичного розвитку, то треба більш раціонально використовувати цю енергію.
В умовах масштабних суспільно-політичних змін, які відбуваються в Україні,
прийняття доктрини сталого (екологічно і соціально збалансованого) розвитку може стати однією зі складових модернізаційної стратегії країни та суспільства.
Тож люди, які регулярно їздять на роботу велосипедом, не тільки економлять свої кошти, а й державні, а також мають на 39% нижчій рівень смертності незалежно від рівня фізичного навантаження.
Їзда на велосипеді пов'язана з усіма аспектами, які роблять місто придатним для життя. Велосипеди займають мало місця, не створюють шуму і не забруднюють повітря.
Робити велодоріжки коштує набагато дешевше, ніж автодороги. А велопарковки набагато раціональніше використовують такий дефіцитний простір в центрі міста. Тому в містах потрібно розробляти відповідну інфраструктуру, докладати зусиль на виховання суспільства і ставати менш енергозалежними.
До Вінницьких велодоріжок є ще багато питань, але це вже справжня міська велоінфраструктура, |
яка почала формуватись з 2011-го року. |
Звісно, ще багато залежить від культури й обізнаності всіх учасників дорожнього руху... |
Експериментальна ділянка тротуару "без калюж" зі спеціального абсорбуючого вологу матеріалу |
Вінницькі велопарковки При Вінницькій міській адміністрації, до речі, є посада радника з велосипедного руху. |
Один з пунктів велопрокату |
Прибутковість велопрокату, розвиток готельного, ресторанного та туристичного бізнесу пов'язана з туристичною привабливістю міста та області, з комфортом його гостей і мешканців. Я вірю, що Херсон може стати саме таким містом. Але для цього потрібно чітке планування розвитку міста за принципами сталої мобільності, та активне партнерство влади і громади.
Організатори заходу: Агентство сприяння сталому розвитку Карпатського регіону ФОРЗА, Інститут розвитку міст (Вінниця), Вінницька міська рада.
Немає коментарів:
Дописати коментар