Сейчас нужно спасать архитектурно-историческую СРЕДУ старого города, которая создавалась не одним поколением херсонцев. Над сохранением этой среды, можно сказать, "души города" работали целые институты (как Херсонские так и Киевские). Вначале нужно правильно выполнить АРХИТЕКТУРУ! А в правильной архитектуре газоны обязательно будут! Вспомнилось выражение: Архитектура - застывшая музыка. Так вот, нужно сыграть легкий Херсонский джаз... (М.Вустянский, член диалоговой группы)

понеділок, 17 листопада 2014 р.

11-12 листопада у Вінниці пройшов семінар з планування сталої мобільностіу містах України.

Ідеєю заходу була демонстрація та мотивація взаємодії влади та громади до поступових, якісних змін у транспортних системах та схемах у містах України, застосовуючи як Європейські методи, так і успішні приклади українських міст та громад.
У семінарі взяли участь представники 25 міст України (заступники міських голів, начальники транспортних департаментів, громадські активісти, фахівці з питань сталого транспорту, проектування та містобудування), а також експерти зі Швейцарії, Угорщини та Словаччини.

На жаль, з Херсона ніхто, окрім мене, на захід не приїхав, хоча запрошення були розіслані всім міським адміністраціям.

Обговорювали такі питання:
- як правильно формувати мережу громадського транспорту на науковій основі,
- як можна врятувати муніципальний електротранспорт (навіть без жахливої реклами, та, як наслідок,  облупленої фарби,
- як відновити муніципальний автобусний парк,
- або хоча б синхронізувати маршрутні таксі, які б працювали в єдиній системі перевезень,
- про розумні зупинки, інформаційні табло для довіри до перевізників, їх дисциплінуванню та раціональної роботи громадських перевезень.
- як правильно проводити тендери на громадські перевезення,
- як ефективно контролювати перевізників
- дізнатись про досвід інших міст України та Європи з цих питань...

Кому це взагалі може бути цікаво?
В Херсоні зробили проїзд по 3 грн, поторгували ліцензіями, перекроїли ринок громадських перевезень, поплакались на вмираючий електротранспорт - і до наступного кіпєшу все ок.

А, наприклад, у Вінниці зараз щодня виїжджають на лінії 131 тролейбус, 80 трамваїв, 34 муніципальних автобуси (до кінця року їх стане вже півсотні).
Громадський транспорт у Вінниці працює з 5.30 до 24.00. 
То поїдьте, спитайте, як їм це вдається.

Але я ж хотів не про це. Про це все повинні були дізнатись наші профільні фахівці.
Я хотів про життя, про здоров'я, про щось легке, світле та романтичне, про велосипеди, про комфортне місто для людей, а не для машин.

Зараз ми маємо таку ситуацію, коли 80% доріг використовується 14% населення на приватних автомобілях. 86% населення мають задовольняти свої транспортні потреби, користуючись 20% простору доріг.
1% енергії, що виробляється автомобілем, використовується для транспортування водія, решта 99% на переміщення купи заліза.
Але ж ми дуже енергозалежна країна.
Якщо ми хочемо жити на засадах сталого енергетичного розвитку, то треба більш раціонально використовувати цю енергію.
В умовах масштабних суспільно-політичних змін, які відбуваються в Україні,
прийняття доктрини сталого (екологічно і соціально збалансованого) розвитку може стати однією зі складових модернізаційної стратегії країни та суспільства.

Тож люди, які регулярно їздять на роботу велосипедом, не тільки економлять свої кошти, а й державні, а також мають на 39% нижчій рівень смертності незалежно від рівня фізичного навантаження.
Їзда на велосипеді пов'язана з усіма аспектами, які роблять місто придатним для життя. Велосипеди займають мало місця, не створюють шуму і не забруднюють повітря.

Робити велодоріжки коштує набагато дешевше, ніж автодороги. А велопарковки набагато раціональніше використовують такий дефіцитний простір в центрі міста. Тому в містах потрібно розробляти відповідну інфраструктуру, докладати зусиль на виховання суспільства і ставати менш енергозалежними.

На прикладі тієї ж Вінниці поточні ремонти автомобільних доріг, тротуарів та міської інфраструктури роблять з урахуванням потреб всіх категорій учасників дорожнього руху


До Вінницьких велодоріжок є ще багато питань, але це вже справжня міська велоінфраструктура,

яка почала формуватись з 2011-го року.
Звісно, ще  багато залежить від культури й обізнаності
всіх учасників дорожнього руху...
Експериментальна ділянка тротуару "без калюж"
зі спеціального абсорбуючого вологу матеріалу
Вінницькі велопарковки


При Вінницькій міській адміністрації, до речі, є посада радника з велосипедного руху.
Один з пунктів велопрокату

Прибутковість велопрокату, розвиток готельного, ресторанного та туристичного бізнесу пов'язана з туристичною привабливістю міста та області, з комфортом його гостей і мешканців. Я вірю, що Херсон може стати саме таким містом. Але для цього потрібно чітке планування розвитку міста за принципами сталої мобільності, та активне партнерство влади і громади.

Організатори заходу: Агентство сприяння сталому розвитку Карпатського регіону ФОРЗА, Інститут розвитку міст (Вінниця), Вінницька міська рада.

Немає коментарів:

Дописати коментар